Projekt /FaceCook/
___________________________________________________________________________
Termin i miejsce:
05.V – 10.VI.2014 r., – DK Dorożkarnia
___________________________________________________________________________
Uczestnicy:
młodzież szkół ponadgimnazjalnych Mokotowa
___________________________________________________________________________
Program zajęć warsztatowych realizowanych w ramach Projektu:
Warsztatowe symulacje i ćwiczenia praktyczne pozwolą uczniom czuć się pewniej w życiu codziennym, a także w trakcie realnych rozmów o pracę, egzaminów lub wystąpień publicznych – pomogą im z większą odwagą wkroczyć w życie zawodowe. Planowane zajęcia pozwolą młodzieży odpowiedzieć na nurtujące pytania dotyczące faworyzowania i deprecjonowania się w sytuacji powodzenia i niepowodzenia w sferze społecznej. Programowe spotkania mają też uwrażliwić młodzież na fakt, że funkcjonowanie w sieci internetowej jest także istotnym i silnym elementem autokreacji (np. Faceebok). Program traktuje o tym, jak dyspozycyjna koncentracja na różnych rodzajach „ja” wpływa na faworyzującą i deprecjonującą autoprezentację oraz jej emocjonalne oraz poznawcze konsekwencje – lęk sytuacyjny.
TEMATY SZKOLEŃ:
- • Techniki teatralne w budowaniu autoprezentacji (ruch, gest, mimika, słowo, głos …itp.)
- • Mój wizerunek, mój własny styl. Makijaż na każdą okazję
- • Czy styl modny – może oznaczać mój styl?
- • Autoprezentacja, asertywność, redukcja stresu
- • Mój wizerunek w sieci
- • Autoprezentacja: umiejętność zaprezentowania się w sytuacjach zawodowych, publicznych, prezentowania wyników pracy, mówienia o swoich mocnych stronach, odpowiadania na trudne pytania.
- • Radzenie sobie z tremą.
- • Wiedza o prezentowaniu informacji.
- • Trening asertywności: budowanie dobrze pojętej pewności siebie w sytuacji wykonywania pracy, wychodzenia z inicjatywą, radzenia sobie z presją.
- • Radzenie sobie ze stresem – umiejętność skutecznego dostosowywania się do nowych, nietypowych sytuacji, wyzwań.
- • Umiejętność wykorzystania mobilizacji stresowej i przeciwstawiania się niekorzystnym konsekwencjom nadmiernego stresu. Rozumienie zmiany jako szansy i stymulatora rozwoju osobistego.
- • Jak skutecznie napisać CV i list motywacyjny (forma autoprezentacji)
10 czerwca 2014 • DK Dorożkarnia • Zakończenie Projektu
PROWADZĄCY WARSZTATY
od 1976 roku działa w instytucjach kultury. Pracował jako instruktor teatralny i kierownik działu merytorycznego w Sępoleńskim Dom Kultury, w Urzędzie Miasta i Gminy w Sępólnie Krajeńskim (jako inspektor ds. kultury) oraz w charakterze dyrektora w Soleckim Domu Kultury (Solec Kujawski). Następnie – w Centrum Animacji Kultury (kierownik działu promocji i marketingu artystycznego, gł. specjalista d.s. teatru i kierownik działu animacji kulturalnej) oraz w Narodowym Centrum Kultury (starszy specjalista ds. edukacji kulturalnej). Pełnił funkcję managera wokalistek; w latach 1991 – 1993 – Katarzyny Sobczyk, 1995 – 2000 – Grażyny Łobaszewskiej, 1998 – 1999 – Elżbiety Dmoch, 2003 – 2007 – Haliny Frąckowiak. Jest również jurorem wielu konkursów teatralnych i recytatorskich. Reżyserował i prowadził ostatnie koncerty Katarzyny Sobczyk i Bogusława Meca w ramach cyklu „Za kulisami sławy”. Prowadzi autorskie warsztaty teatralne oraz zajęcia z dziedziny kultury słowa. Jego praca była wielokrotnie nagradzana. Najwyżej ceni Złotą Odznakę Recytatora (1976), odznakę Zasłużony Działacz Kultury (1985) oraz Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki przyznaną z okazji 30 lat pracy zawodowej (2007). W 2011 r. otrzymał tytuł honorowy – Ambasadora Kultury Sępólna Krajeńskiego. Absolwent Państwowego Studium Oświaty i Kultury ze specjalnością TEATR w Bydgoszczy oraz Akademii Humanistycznej im. A. Gieysztora.
_____________________________________________________________________reżyser teatralny, twórca i założyciel Teatru ZAMIAST. Poza prowadzeniem zajęć teatralnych, jest autorem części i reżyserem wszystkich spektakli zespołu. Za największy swój sukces uważa przygotowanie spektakli Kabaret Młodszych Panów i Iwony, Księżniczki Burgunda, reżyser sporej ilości imprez: koncertów, wydarzeń jubileuszowych oraz spektakli Jest autorem projektu Krzycz, który ma umożliwić artystom-amatorom możliwość prezentacji własnej twórczości i kontakt z szeroką publiczności. Absolwent Liceum Sztuk Plastycznych (specjalizacja – wystawiennictwo), Studium Technik Teatralnych przy Akademii Teatralnej w Warszawie i Wydziału Pedagogicznego (Animacja Społeczno-Kulturalna) Uniwersytetu Warszawskiego.
_____________________________________________________________________
zajmuje się wykonywaniem makijaży, fryzur i stylizacji do sesji zdjęciowych. Jako wizażystka i stylistka fryzur pracuje przy pokazach mody. Uwielbia pracę przy realizacji programów TV, na planach zdjęciowych i pracę na koncertach. Współpraca: z Telewizją POLSAT, Redakcją telewizji internetowej IPLA oraz redakcją E!STILO MAGAZINE. Na swoim koncie ma współpracę z gwiazdami, takimi jak: Edyta Górniak, Natalia Lesz, Ada Fijał, Alexis Jordan, Kasia Sowińska, Olą Zienkiewicz, Karolina Nowakowska. Wraz z zaprzyjaźnionym zespołem profesjonalistów organizuje METAMORFOZY oraz pomaga w zmianie wizerunku. Oferuje PRZEGLĄD SZAF, wspólne zakupy garderoby oraz kosmetyków. Udziela również indywidualnych lekcji makijażu. Prowadzi warsztaty i kursy makijażu dla firm, na terenie całej Polski.
_____________________________________________________________________
piosenkarka, kompozytorka, autorka tekstów, psycholog. Nagrała ponad 20 płyt i kaset, a jej koncerty można było obejrzeć w wielu miejscach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Występowała między innymi w Teatrze Muzycznym w Gdyni, w Teatrze Wielkim w Łodzi i w Warszawie. Wieloletnie doświadczenia pracy scenicznej wsparte „drugim zawodem” (ukończone studia psychologiczne) pozwalają skutecznie odsłaniać tajniki radzenia sobie ze stresem, związanym z wystąpieniami publicznymi. Prowadzi zajęcia dla młodzieży w wybranych warszawskich szkołach i uczelniach.
_____________________________________________________________________
prowadzi zajęcia w pracowni Filmowa Dorożka oraz Anima. Zajmuje się rejestracją i posprodukcją materiałów filmowych z pokazów, koncertów oraz spektakli. Pracownik jednego ze studiów fotograficznych w Warszawie. Od 4 lat pracuje z młodzieżą gimnazjalną. Na równi stawia sobie przekaz merytoryczny jak i odpowiednie przygotowanie techniczne. Na jego zajęciach panuje przyjazna atmosfera. Od uczestników wymaga przede wszystkim pracy w zespole. Absolwent Warszawskiej Szkoły Reklamy na kierunku fotografia reklamowa. Obecnie student Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu na wydziale fotografii.
________________________________________
Projekt współfinansuje: