SZKOLENIE dla WOLONTARIUSZY pn. ”WSPARCIE na STARCIE”
__________________________________________
Termin:
15 września – 30 listopada 2012 r.
Zajęcia odbywały się raz w miesiącu w weekendy w piątki (godz. 17-19.30) i soboty (godz. 9.30-18.30) lub tylko w soboty.
- I-sze Spotkanie w cyklu szkoleniowym pn.: „WSPARCIE na STARCIE” – 21/22 września
→ (zobacz zdjęcia) - II-gie Spotkanie w cyklu szkoleniowym pn.: „WSPARCIE na STARCIE” – 26/27 października
→ (zobacz zdjęcia) - III-cie Spotkanie w cyklu szkoleniowym pn.: „WSPARCIE na STARCIE” – 17 listopada
→ (zobacz zdjęcia)
__________________________________________
Uczestnicy:
Osoby dorosłe z niewielkim lub praktycznie żadnym stażem pedagogicznym, a także studenci kierunków pedagogicznych, psychologicznych, sportowych i innych. Ponadto w szkoleniu udział wzięli także nauczyciele zainteresowani współpracą z Fundacją, chcący udoskonalić swoje umiejętności pedagogiczne.
- ZGŁOSZENIE SZKOLENIOWE → do pobrania
- RAPORT EWALUACYJNY podsumowujący realizację Projektu → do pobrania
___________________________________________________________________________
Miejsce:
Szkoła Podstawowa im. Dzieci Powstania Warszawskiego (ul. Gościniec 53, Warszawa)
___________________________________________________________________________
Opis Programu:
Projekt pn. ”WSPARCIE na STARCIE” składał się z 3 bloków tematycznych zawierających zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną. Ich głównym celem było przygotowanie wolontariuszy m.in. do pomocy podczas turniejów sportowych, festynów, koncertów, zajęć edukacyjnych, konkursów artystycznych, a także niezbędnej pracy biurowej.
W trakcie przedstawianego cyklu szkoleniowego, jego uczestnicy nabyli wiedzę i umiejętności
w zakresie:
- przepisów dotyczących działania organizacji pożytku publicznego i wolontariatu oraz organizacji imprez kulturalno-sportowych w tym także masowych
- pozyskiwania środków finansowych na działania prowadzone przez Fundację
- metod pracy z dziećmi
- integracji grupy
- gier i zabaw aktywizujących w zakresie ekspresji artystycznej, sportu i rekreacji
- organizowania zajęć pozalekcyjnych w grupach rówieśniczych
Bloki tematyczne obejmowały 1-2 dni szkoleniowe. Szkolenia odbywały się raz w miesiącu począwszy od września do listopada, a w grudniu nastąpi/ła już pierwsza weryfikacja zdobytych umiejętności podczas organizacji uroczystego podsumowania roku korczakowskiego w działaniach Fundacji.
I. BLOK SZKOLENIOWY pn.: ”Organizacja pozarządowa – co to jest i jak działa?”
został zorganizowany w II połowie września, a jego ideą było wprowadzenie przyszłych wolontariuszy Fundacji w temat organizacji pozarządowych, począwszy od przedstawienia odpowiednich aktów prawnych regulujących ich funkcjonowanie poprzez informacje o sposobach pozyskiwania środków finansowych na ich działania, współpracę z samorządem lokalnym, mediami oraz prawami i obowiązkami wolontariuszy. Ponadto przedstawione zostały także zasady, w tym obowiązujące przepisy prawne, dotyczące organizacji imprez masowych oraz mniejszych imprez integrujących środowiska lokalne i takich działań edukacyjnych, jak konkursy, zajęcia i warsztaty edukacyjne itp.
II. BLOK SZKOLENIOWY pn.: ”Jak pracować z dziećmi i jak integrować grupy rówieśnicze?”
został zorganizowany w II połowie października i dostarczył on uczestnikom wiedzy na temat różnych metod i form pracy z dziećmi, struktury grupy rówieśniczej i ról, jakie przybierają jej członkowie, tworzenia scenariuszy/planów pracy z dziećmi, w tym z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych oraz o sposobach integracji grupy rówieśniczej.
III. BLOK SZKOLENIOWY pn.: ”Animacja zajęć z dziećmi i młodzieżą.”
został zorganizowany w II połowie listopada. Jego głównym założeniem było przekazanie uczestnikom szkolenia wiedzy (teoretycznej i praktycznej) nt. animacji zajęć sportowo-rekreacyjnych i artystyczno-ekspresyjnych. Zdecydowaną przewagę zyskały tutaj działania praktyczne, kiedy to uczestnicy szkolenia osobiście brali udział w proponowanych grach, zabawach i działaniach artystycznych, aby lepiej przyswoić sobie to co będą później przekazywać dzieciom i młodzieży w ramach prowadzonych przez nich zajęć.
Uczestnicy otrzymali cały (III. częściowy) komplet niezbędnych materiałów szkoleniowych, a na zakończenie zaświadczenia udziału w całym cyklu szkoleniowym.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.